Jul

i Betlehem koncert med Carola igår! Martin och jag hade barnvakt, kusin Johanna, och passade på att njuta av en fin och stämningsfull koncert på koncerthuset vid Götaplatsen. Dyrt, men väl värt varje krona! Man blir glad av att lyssna på Carola. Hon är entusiastisk och passionerad och för fram sitt kristna budskap i stort sett mellan varje låt, vilket gjorde att GP kallade det för ett förtäckt bönemöte! :-) Jag beundrar i varje fall hennes ork att leva ut och bekänna sin tro, trots det motstånd hon möter från alla håll och kanter. Ingen sjunger julsånger som Carola! Vi var på hennes förra julkoncert för 4 år sedan i Scandinavium också, men jag gillade denna bättre. Förra koncerten var en kopia av hennes jul-CD, denna hade en hel del nya arrangemang som var lyckade enligt mig, en fantastisk kör och trevliga överraskningar. Rekommenderas till den som har möjlighet att gå och se och lyssna! 

Här hemma har vi jul! Vi fotade julkort i lördags och hade julmys med familjen; glögg, pepparkaka och jultårtor. I morgon får vi besök av två bröder + respektive/familj! Ska bli så roligt, med mycket shoppande och umgänge. Hoppas alla julinköp är gjorda efter denhär helgen, för sedan är det faktiskt bara två veckor tills vi åker hem till Finland för att fira jul! :-) Vart har tiden flugit iväg?? Efter julen kan jag börja vänta på Esther känns det som. Innan finns det så mycket annat så hon får vara ifred..:-) Förutom när jag känner hennes sparkar förstås, då längtar jag efter henne. Moderkakan är ju i framväggen, så än så länge känner jag henne bara på insidan. Men resten kommer väl. Känslan är att hon är lugnare än Lukas var i magen. Spännande att se om det stämmer!

Nu är det tvätt och lite städ inför besöket som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0