Duktig!

Idag har jag varit duktig! Jag har frostat ur frysen, något jag haft för avsikt att göra ett bra tag nu, men inte orkat ta tag i. Just nu är jag uttråkad och har inget att göra, och då är det perfekt att göra en massa "måsten"! Har också bakat kokosbullar, som väl blev sådär...Inget går upp mot mammas bullar med kardemumma och kanel och socker inuti. Dessa får dock duga. Roligt att prova något nytt. Ska se om jag orkar baka bröd ännu idag också. Just nu ska jag dock ta det lugnt eftersom Lukas sover middag, och det är min lugna stund på dagen! Då görs inga "måsten", då njuts det bara! Laddar upp en gammal bild Lukas när han hjälpte mig att baka... 




I förra helgen var vi på Hus och Hem mässa på svenska mässan. Så småningom ska vi väl köpa eller bygga hus och det är roligt att samla på sig idéer. När vi bor i Vasa är det betydligt svårare att gå på stora mässor, så vi får passa på så länge vi bor här. Nu inkommande söndag är det farsdag och Lukas och jag har fixat allt klart inför söndagen. Med lite bak och mys blir allt perfekt! Skriver inte vad pappa ska få, ifall han råkar läsa bloggen. Lukas har inte fattat detta med att berätta saker ännu, för han har inte haft några som helst problem med hemlisar ännu...:-)

Kommentarer
Postat av: Dan-Eskil

Oj vilken fin bagare...

2008-11-07 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0