Busy day

Idag har vi varit borta hela långa dagen. Vi (jag!) veckostädade igår och i morse åkte vi kvart över 9 till St.Pauli kyrka vid Redbergsplatsen för att träffa Anki och Lydia igen och gå på öppna förskolan där. Det hade först minikyrka, med mycket sång och musik och Lukas ÄLSKADE det. Han sjöng och dansade av hjärtats lust och försökte verkligen göra samma rörelser som de andra barnen, trots att han inte kunde sångerna. Hur kul som helst. Sedan var det fika och lek. Det gick jättebra med Lukas. Annars har han inte riktigt förstått detta med egna och andras saker och detta med att dela, men det gick toppen. Efteråt åt vi en sallads- och paj lunch med Anki. Sedan gick Lukas och jag till en park i närheten och lekte i snön (ja, nu har vi snö, kanske 5-10 cm!). Där i parken hittade han en lite äldre flicka som han lekte med. Kul att se! Lukas brukar bli osäker och nästan "rädd" tillsammans med andra barn, antagligen eftersom han inte går på dagis och inte är så van att leka med andra. Kl. 15 skulle vi vara på MVC så vi åkte direkt dit från parken. 

Allt var bra. Jag har lite högt blodsockervärde, inte på gränsen eller över, men kanske lite i överkant. Men det har jag haft hela tiden denna graviditet. Hb var 122, så det hade också gått upp. Magen växer som den ska och Esthers hjärtöjud är fina, 147 slag/minut denna gång. Faktiskt har Lukas och Esther haft ungefär samma hjärtfrekvens hela tiden, så på den fronten är det ingen större skillnad mellan könen för oss i allafall. Och så till det mest glädjande. Jag har inte vågat väga mig sedan 8 januari då jag hade gått upp 13 kg, men bestämde mig för att väga mig på MVC då barnmorskan ville det; +14 kg hittills!! Bara +1 kg på en och en halv månad, och förra gången vägde jag mig på morgonen och utan kläder (naturligtvis!) :-) 

Efteråt gick Lukas och jag långsamt hemåt och kom faktiskt hem samtidigt som Martin vid 17-tiden! Så vi har varit ute hela dagen. En jätterolig dag med mycket bus och glädje, och nu är det snart läggdags...;-) Lägger upp en gammal
vinterbild från förra vinterns lekar. Så liten han ser ut! :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0