MVC

Besök på MVC idag. Jag är i 27:e veckan nu och SF måttet var 26. Tror att jag hade 26 med Lukas också, men kanske lite tidigare än vecka 27. Glukos 7.7, måste vara under 7.8 så jag närmar mig gränsen...Nu var besöket på morgonen och jag hade precis ätit frukost, vilket kunde vara förklaringen. Ska dock hålla koll på vad jag äter i sockerväg. Och jag som är så sockersugen just nu...Hb var 106 nu efter att jag under julen ätit 2 järntabletter/dag eftersom jag börjat känna mig trött, hängig och orkeslös. Så barnmorskan trodde att mitt hb kanske varit tom. under 100. Känner mig fortfarande hängig och trött, sover dåligt på nätterna och har molande huvudvärk mest hela tiden. Det mest negativa enligt mig var ändå att jag gått upp 13 kg hittills!! :-(

Nu är det slut på småätande och lathet, vi var på gym igår igen. Det gick inte så jättebra, men det berodde säkert blodvärdet också. Sedan var Lukas jätteledsen och ville inte alls vara på gymmets dagis. Så Martin åkte hem i förtid med honom. Hoppas det går bättre nästa gång. Det var fullt med barn där och en ny fröken som han inte träffat innan. Lukas är inte van att umgås med andra barn, speciellt inte barn han inte känner. Då blir han ledsen och otrygg. 

Vi har varit hemma två dagar nu och funderar på vad vi ska hitta på under den månad Martin är ledig. Vi funderar på bilsemester till Europa, Tyskland, Tjeckien och Polen, badsemester till Lalandia i Danmark eller en tripp till Kanarieöarna. Problemet är att vädret inte är det mest pålitiliga i januari och det skulle kännas tråkigt att ha betalat en massa pengar och så är det blåsigt, regnigt och kallt. Vad gör man på en turistfälla till ö då, när det är uppbyggd kring sol och bad?? Jaja, i-lands problem, kan man säga! Vi har fortfarande flera veckor på oss att fundera, så vi stressar inte. :-)
 
Sätter in bilder från julen i Finland....


Lukas med sina "stora" kusiner



Moffa med Hannes och Elis



Vinterbild som inte blev så bra.



Tomtarna på Kottgränd; Faffa och Lukas. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0