Roligt

och tråkigt att rapportera från Göteborg. Vi har haft fantastiskt väder i helgen och i söndags var vi ute på Botaniska Trädgården hela förmiddagen fram till kyrkan och hade picknick. Bilder kommer längre ner.

Lukas har blivit helt torr! Han började ju förra veckan på måndag, men slutade bajsa på kuppen! Lördag kväll fick vi börja med laxerande som vi körde i 3 dagar och nu har det löst (!) sig på alla sätt och vis. Lukas kissar och bajsar på toa utan problem och inga olyckor har hänt sedan en i lördags. Hans blöjor är helt torra på morgonen också, så efter en testnatt till med blöja så kommer jag att helt och hållet kassera blöjor för Lukas. Är så stolt över honom, det har gått på nolltid och utan desto större problem att få honom torr. Säkert kommer olyckor att hända med jämna mellanrum framöver också, men det får man räkna med. 

Och så har vi suttit på akuten med Esther idag efter att hon blivit tilltufsad av sin storebror. Vi var i slottsskogen på picknick med väninnorna och deras barn och satt och åt utanför en lekpark. Lukas ville och leka, men jag förbjöd honom tills dess jag själv hade ätit klart och kunde följa med. Lukas blev otålig och hittade en grov gren, ca 10 cm i diameter och 1-1½ meter lång, som han lekte med. Plötsligt bara kastade han den rakt på Esther som låg på filten bredvid mig. Hon hade oturen att få den med hela tyngden rakt över ansiktet och började gallskrika. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, som tyckte jag skulle åka in till akuten med henne eftersom hon var så liten. Esther blev observerad i 3 timmar ungefär innan vi fick åka hem. Vi var lite oroliga för hjärnskakning eller någon spricka i skallen, men det verkar ha gått bra och 
Esther mår bra nu.

 
Min söndagsfina son i Botaniska


Och dottern bland rhododendron (?)


Mina underbara barn!



Skönisen

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fina ni är! Gillar verkligen bilderna! Vad roligt att Lukas är så duktig och tur att det inte något värre hände med lilla Esther. Hemskt så fort det kan gå illa.

2009-06-03 @ 14:27:25
Postat av: Sofie

Vad fina ni är! Gillar verkligen bilderna! Vad roligt att Lukas är så duktig och tur att det inte något värre hände med lilla Esther. Hemskt så fort det kan gå illa.

2009-06-03 @ 14:27:53
Postat av: therese bjarneborg

Så söta de är! Esther är lik dig tycker jag!

Tur att det inte var nåt allvarligt som hände med Esther. Lukas lär ju inte göra om det?

Lycka till ikväll med att ta bort nattblöjan.

Jag tog bort Englas blöja i natt också, så jag håller tummarna för att de blir helt torra snabbt :-)

2009-06-03 @ 20:14:45
Postat av: Kika

Therese & Sofie - ja, det var verkligen skönt att inget värre hände. Men jag hann få riktigt panik först, tänkte om hon hade krossat några ben i ansiktet, kanske näsan? Och naturligtvis också hjärnskakning etc...



Han verkar ha fattat allvaret på något sätt. Hoppas det inte upprepar sig!

2009-06-04 @ 08:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0