Förlossning

Klockan är kvart över 7 och Martin har precis åkt till jobbet. Lukas sover fortfarande, men bara pga. att han vaknade vid 4 och hade svårt att somna om. Han hostar en hel del på natten, undrar om vi borde kontakta vårdcentralen. Hur länge ska/får barn hosta egentligen? Jag tycker han hållit på i veckor nu. Vill bli friska snart, i tid till Esthers födelse! Själv har jag då som sagt varit vaken sedan 04, och Martin är borta hela kvällen på en föreläsning. Lukas och jag ska på bio idag, vi tänkte gå på Pettson och Findus. Tycker det är så mysigt att hitta på saker med honom, han är så gullig och liksom tacksam när man gör roliga saker med honom. :-) 

Förlossningen då...börjar få lite panik. Eller njaa, inte panik men lite ångest över att ha gett mig in i detta igen. Om man överlevt en förlossning, är man väl dum om man "utmanar ödet" en gång till??!! :-) Usch, man kan inte lura sig denna gång heller, man vet vad man ska igenom, och det gör så fruktansvärt ont! Men å andra sidan vet man också vilket belöning man får, och det är lättare att fokusera på den än under första förlossningen, då man bara ville överleva smärtan. Nu är smärtan ett delmål mot belöningen - Esther. Jag gillar Anna Wilsbys bok om profylaxandning och den håller jag på och läser. Jag har också köpt hennes övnings DVD och väntar bara på att den ska komma med posten så att jag får börja träna andning. Det gjorde jag inför Lukas förlossning också, och tack vare den "överlevde" jag utan bedövning. Hoppas kunna överleva denna gång också....:-) Samtidigt längtar jag så oerhört mycket efter att träffa Esther, vill verkligen att hon ska komma ut nu! 2½ veckor kvar.....inte mera hoppas jag!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0