Lukas' funderingar

Man borde både filma och skriva ner Lukas funderingar genast, för tyvärr glömmer man dem så snabbt. Han kan vara så rolig med sina kommentarer... :-)

Han har fått en "bärgar cykel", en trehjuling med en krok som man kan bärga saker med. Vi har tagit tag i uppfostrandet och kört ganska hårt med "konsekvens metoden", lyder han inte får det genast en kännbar konsekvens. Igår satte jag cykeln på balkongen eftersom han inte lyssnade. Flera timmar senare kom han ihåg den och kom till mig och sade "förlåt mamma att du har låst ute cykeln på balkongen!". Han kom inte ihåg vad han gjort, så ursäkten formades på detta sätt...:-) Sedan skulle han cykla, vilket inte gick så bra, så jag sade att han skulle trycka med ett ben i taget. "Ett ben i taket??" sade Lukas och tittade upp mot taket och fattade ingenting...:-) När han skulle sova låg han i vår säng och drack mjölk ur sin flaska som han brukar och myste med mig och Esther. Mjölken tog slut och Lukas ropar "Mera öl, pappa!!". :-D Martin höll på att skratta ihjäl sig men hämtade mera mjölk till honom. Lukas lägger sig ner igen och granskar flaskan noggrannt och säger "men den är ju vit, pappa!". (Som om han skulle vara så lättlurad - han såg genast att det inte var öl. Vet inte om han på fullaste allvar räknat med att få öl...!!) :-) För ett bra tag sedan, i somras någon gång kanske (?) så skulle Lukas äta lunch och jag undrade vad han ville dricka, "en öl, tack" var beställningen....:-D Oroväckande??! :-) Kan påpekas att det INTE finns öl i huset och vi dricker inte jämt och ständigt även om det kanske låter så...:-)

Vi håller på bli sjuka här, igen....Jag har värk i nacken och huvudet och har ont i halsen. Martin hade lite känningar och Esther snorar lite grann. Hoppas det släpper och vänder snabbt. Det är Göteborgsvarvet till helgen och det är lite snopet att inte kunna springa efter allt tränande för Martins del. Men han har också siktet inställt på Lidingöloppet i september, så målsättningen skjuts längre fram i såfall.     

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj vilka roliga funderingar han har! :) Väntar så på att Hannes skall börja säga något som man förstår också! ;)

2009-05-11 @ 13:45:28
Postat av: Marika

Ungar är för härliga! Roligt att ni gillade kakan. Jag tog lyckligtvis med största delen av den till jobbet, annars hade jag väl tryckt i mig hela långpannan själv.. ;)

2009-05-11 @ 18:33:03
URL: http://kirasmatte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0