Träning

Känner mig så duktig idag! Jag har varit på gymmet för första gången på 2 veckor, och passade på att ta en 1½ timmes träningspass med 60 min på cross-trainern och ca ½ timme på gymredskapen, eller vad det heter! :-) Sedan duschade jag och gick på vattenmassage i 15 minuter. En skön och avkopplande dag, med andra ord. Lukas går på "gymmets dagis" när jag tränar, och där trivs han som fisken i vattnet. I övrigt händer inte så mycket på hemmafronten. Vi hade besök av bror Dani och Sofie med Hannes, och bror Joppi och hans Johanna förra veckan och fick gjort en hel del shopping. Nu är i stort sett julshoppingen klar, ska bara ha någonting till fadderbarnet Hannah också. Men jag vet vad det ska bli, så det är bara att ta sig till stan för att köpa det. Vi åker hem på fredag om en vecka, så det är bara skönt att det mesta är fixat! Nästa vecka går säkert åt till att packa och städa så att huset inte är en svinstia när man kommer tillbaka. Vi vet inte ännu hur länge vi kommer att stanna i Finland, eftersom vi hört rykten om att Martin ska vara ledig en hel månad. Men det får han besked om nästa tisdag. Det är ju en ledighet med lön, så det skulle inte sitta alltför illa! :-) 



Magen växer, men jag tycker ändå inte att den är såå stor. Är i vecka 23 nu och jag tycker att den var minst lika stor, om inte större med Lukas. Han var ju ändå första barnet, och magen var inte uttöjd innan (inte så jättemycket i allafall...:-D) Särskilt tungt är det inte ännu heller. Med Lukas var jag enormt stor i slutet och det gör absolut ingenting om magen inte blir lika stor denna gång.

Och så har vi flyttat Lukas tillbaka till vårt rum. Han har sovit bedrövligt ungefär en månad nu och jag orkar helt enkelt inte stiga upp ur sängen och gå till hans rum 2-5 ggr/natt. Han över 2 år och man tycker att han borde kunna sova själv nu. Dessutom har han de senaste 3 nätterna vägrat somna om på natten om han inte fått komma i vår säng. I natt är det slut med det, han MÅSTE lära sig sova i egen säng åtminstone. Jag är ständigt trött pga. sömnbristen nu. Tur att det är 4månader tills Esther kommer, så att vi hinner få ordning på Lukas' sömn tills dess - hoppas jag!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad du är duktig som orkar träna!

Inte kul om Lukas inte sover i egen säng. Hoppas det blir bättre!

Hannes har sovit mycket bättre både dag och natt sen vi kom hem. :)

2008-12-12 @ 12:07:55
URL: http://sofiehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0