Tisdag

Idag ska Martin skriva kontrakt för sin nya arbetsgivare. Samma arbetsgivare i praktiken, Volvo, men nytt bolag som betalar ut lönen. Hoppas den kommer mera regelbundet då, eller kommer över huvudtaget! Dessutom åker bilen in på verkstan en vecka för att fixa skadan från i somras. Hur ska vi klara oss utan bil?? Fast det är kanske hälsosamt och vi kanske blir lite mera miljömedvetna....:-) Igår kväll var vi iväg till butiken för att bunkra upp med mat i allafall, så vi slipper småhandla i en veckas tid.

Dimmigt, gråtrist och råkallt är det ute. Igår var det rätt fint väder och då passade Lukas och jag på att åka in till stan och shoppa lite, läsa en massa böcker och mysa på stadsbiblioteket och äta lunch ute. Det funkar bra att vara ute med honom. Man ska inte ha några illusioner om att sitta och fika i godan ro i timmar, men om man uträttar sina ärenden effektivt så gillar han den liv och rörelse som finns på stan. Vi shoppade farsdagspresent, lite babykläder till en vän som fått en dotter, samt kunde inte låta bli att köpa lite neutrala kläder till vår egen bebbe! :-)

Babyn ja, ultraljud nästa vecka ska bli spännande. Jag känner mig inte det minsta gravid och faktiskt riktigt nojig och orolig. Jag inbillar mig att något är fel. Att babyn dött, att den är sjuk eller handikappad eller något liknande. Det är säkert inte helt ovanligt att känna så, men samtidigt så onödigt eftersom jag inte varken kan eller vill göra något oberoende vad som kunde vara fel. Jag har inte kännt något direkt ännu, ibland inbillar jag mig lite små rörelser, men jag tror att det är just det vad det är; inbillning. Vi såg ju babyn vifta och sparka för någon vecka sedan, men ändå kan jag inte slappna av.
 
/Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0