Lönen

är den enda motivationen man har till att göra ett bra jobb. Ja, eller ur kristet perspektiv finns det kanske ytterligare en och annan sak man kan tillägga i denna fråga, om man ser på Jesu lära. Men när lönen helt uteblir då är det svårt att tänka som en kristen...:-) Just nu har vi lite oro och en massa funderingar kring Martins jobb och vad som ska hända i framtiden. När är måttet rågat liksom? Hur mycket ska man behöva stå ut med? Mycket tankar som flyger runt just nu, åtminstone hos min käre make.

Lukas är frisk nu. Han hostar fortfarande så att han har svårt att sova på dagen. Däremot sover han hyfsat på natten och det är det viktigaste. Vi har flyttat honom till eget rum. Fram till för en vecka sedan sov han hos oss, med den följden att både han och jag sov dåligt. Flytten till eget rum har gått över alla förväntningar. Han har de senast två nätterna tom. somnat helt själv i sin säng! Det har aldrig hänt tidigare.

Vi har börjat surfa på hus i Vasa. Det betyder väl att vi mentalt håller på att flytta?? Det känns roligt och spännande att planera och drömma, även om det knappast blir något husköp just med, med tanke på det världsekonomiska läget. Räntorna är förhållandevis höga, men framför allt är husprisen alldeles för högt! Martin tycket att vi ska bo ganska nära stan, med tanke på att vi de senaste åren bott i en storstad, och där har han nog en poäng. Han är rädd att vi får nippran om vi bara ser åkrar hela dagarna...;-)

Lukas verkar ha ett ökande behov av vänner. Han frågar med jämna mellanrum vilka pojkar han ska leka med, säger att han vill ha kompisar och längtar till gymmets dagis. Där var vi igår och innan vi gick så undrade Lukas om det skulle finnas andra barn. Som tur var så fanns det en annan 2-åring där och Lukas ville inte komma hem med mig! Jag har alltså guldkortet på Life här i Kortedala, vilket innebär fri barnpassning och gymbesök för 299 sek/månad. Ganska billigt tycker jag! Ingår solarium (vilket jag aldrig använt) och massage också i priset.

Nu ska vi ta oss ut i solen och leka i parken. Solen skiner och det är en härlig höstdag. Man vet aldrig hur många sådana det blir....

/Carina

Kommentarer
Postat av: Sofie

Å vad fina bilder! Roligt att du också börjat blogga! :) Skall länka dej när jag hinner. Hinner inte läsa igenom din blogg nu så jag måste göra det senare. Hannes är HUNGRIG! :)

Ha det bra!

(Bilderna blev nog bara skickade till ÖT.)

2008-10-29 @ 15:33:26
URL: http://sofiehelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0