Lukas

är sjuk. Just nu går det ingen nöd på honom, han busar och härjar som vanligt. Men igår hade han över 39 grader feber och idag har han 38. Jag har fortfarande inte fått honom att sova fast kl. snart är 1. Och inte har jag någon lust att städa heller...*suck*. Såja, och nu blev genast ännu lite svårare att städa, för Lukas tömde ut alla legoklossarna!

Igår var vi på besök till barnmorskan. Hon skulle kolla hjärtljuden. Hon sökte och sökte utan att hitta något. Men hon var väldigt lugn och förklarade att det är ganska vanligt att det är svårt att hitta ljuden ibland. I allafall så hade de precis fått in en ny ultraljudsapparat och doktorn var där idag, så hon gick till honom och kollade om han hade tid att kolla snabbt om han kunde se babyn + hjärtat. Det kunde han och han hittade också genast den lilla vildbasaren! Viftade med armarna och busade och hjärtat slog så fint! Efteråt uttryckte barnmorskan lättnad så det kanske inte var så vanligt heller att man INTE hittar hjärtljud i v. 16....Hur som helst, slutet gott, allting gott! Fantastiskt roligt att få en liten snabbtitt på babyn. Ultraljudet är inte förrän om 3 veckor. 

Efteråt åkte vi till stan, Lukas och jag, och shoppade lite. En mössa och en halsduk till mig och lite tröjor till Lukas. Måste passa på att shoppa nu när man bor i en storstad och det är lätt att hitta fina grejer. Jag antar att det kommer att bli mindre shoppande sedan när vi bor i Vasa! :) När vi kom hem från stan var Lukas hängig och trött och somnade för andra gången den dagen, och när han vaknade så hade han över 39 grader feber. Så det förklarade saken. Just nu är jag en nojig mamma, för detta är femte (5:e!) gången Lukas är sjuk under hela sitt liv! Så vi är inte direkt vana...;) 

Det regnar ute och är grått och trist. Ingen större sorg över att vara tvugna att vara inomhus med andra ord! 

/Carina   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0