Nattjobb

är mycket tyngre än man tror. Detta trots att MITT nattjobb inte fysiskt innebär några större ansträngningar. Jag sitter och övervakar ett gäng tonåringar framför en kamera hela natten, och har utöver det ett litet städområde som idag råkar vara en skolsal. Problemet för mig är egentligen inte att vara vaken en hel natt, speciellt inte första natten, utan snarare att jag totalt saknar förmåga att sova på dagen. Vilket gör den andra och tredje natten ganska outhärdliga...

Lukas har mått lite bättre idag, men vi hittade röda utslag över hans kropp så troligen har han nässelfeber. Han har haft runt 38 grader feber idag, eller igår blir det väl eftersom klockan är 04:30...Nu räknar jag ner mina pass. Har bara ett jobbpass till inbokat nästa vecka, och sedan har jag tänkt bli avstängd med förlängd havandeskapspenning pga. risker i miljön. Ska inte bli några problem på det området! Måste erkänna att det känns skönt! Har haft lite sammandragningar när jag jobbat och det beror antagligen på stressen. Så det ska bli skönt att helt koncentrera mig på Lukas och babyn. Känns iofs som en hel evighet till april, men det går kanske snabbare än man tror.

På tal om april och det som väntar, dvs. förlossning, så hade jag en snabb panikkänsla idag när jag tänkte på att babyn ska ut också. Tänk att ingen ännu kommit på ett helt smärtfritt sätt att föda barn!? Kejsarsnitt lär ju ska göra jätteont efteråt, så smärtan verkar man inte bli av med hur man än gör. Tänk om jag inte klarar av att föda barn igen?? Det gick ju bra med Lukas, men man kan inte förneka smärtan, och det är skrämmande.

Nu ska jag sluta filosofera och avsluta mitt städområde.
/Carina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0