Båtägare

har vi blivit! Igår köpte vi en Maxi 77 tillsammans med våra goda vänner Marianne och Andrea. Lite småfix kvar på den. Nu hoppas vi bara på att få båtplats i närheten av Göteborg så att vi slipper åka så långt, samt att Martin kan åka och fixa saker på båten t.ex. efter jobbet, utan att behöva åka till Stenungssund. Där finns det nämligen någon plats kvar, eller ja, fanns för några dagar sedan....Vad som finns idag är en helt annan femma! Hoppas det löser sig. Båten är fin och fräsch inuti eftersom förra ägaren satt mycket tid på att renovera den.


Båten; en Maxi 77

Här hemma går det bra med Esther. Martin är pappaledig denna vecka och idag har vi varit på långpromenad i vårvärmen. Esther mår bara bra. Vissa dagar har hon lite magknip och är lite missnöjd, men de två senaste dagarna har hon mått bra. Hon sover jättebra på nätterna! Jag ammar 2, max 3 ggr på natten, och sover 4-5 timmar i sträck mellan amningarna. Mera kan man inte kräva av en 1½ v. gammal baby! Hon är mycket kontaktssökande och tittar ofta och mycket på mig. Hon trivs i famnen och det underbara med henne är att hon blir lugn och gosig när hon får nära i famnen. Det hjälper att sköta henne liksom. I morgon har vi bvc hembesök, blir skoj att se hur mycket hon gått upp i vikt eftersom hon äter rätt så ofta och bajsar 5 ggr/dag åtminstone...:-) Förra veckan hade hon ju gått upp 400 gr på 5 dagar! Hoppas det lugnar sig lite så att hon inte blir så fort stor! Jag njuter enormt mycket och är totalt förälskad i henne!

Psykiskt mår jag bra för det mesta. När jag är trött så kan det kännas lite jobbigt. Till helgen ska jag antagligen vara ensam hemma med båda barnen när Martin ska segla ner båten från Trollhättan, det blir antagligen 2 dygn. Jag har inte hunnit oroa mig så mycket för det. Men får se hur det går. Om det inte går så kommer Martin hem helt enkelt, det är inte mera med det än så. Hoppas dock att jag ska klara av det! Nästa vecka ska ju Martin jobba måndag-onsdag så då ska jag vara ensam i allafall. Och jag vill klara mig själv. Jag känner ingen oro över det just nu och hoppas att det inte ska komma heller!  

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men vilken snygg båt! Skönt att Esther är snäll och vad roligt med en "famnbebis". :)

2009-04-29 @ 07:37:08
URL: http://sofiehelena.blogg.se/
Postat av: ros-mari

Grattis till båten, hoppas ni får njuta av den. Vad roligt att läsa att det går bra med Esther. Jag tror nog du klarar dig bra fastän du är ensam med båda barnen när de båda är så snälla.Jag ber för dig och de dina varje dag. Kramar, fammo

2009-04-30 @ 19:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0