Skärtorsdag

Dags för lite uppdatering känner jag. Har haft min kära mor på besök sedan i söndags och hon åkte i morse. Vi har städat, bakat (så frysen är proppfull) och umgåtts. Varit utomhus, lekt och läst med Lukas, men inte kommit iväg in till stan. Så långt har min ork inte sträckt sig. Martin är hemma idag också. Trodde jag skulle fixa att vara ensam hemma, men icke. Igår när jag tänkte att mamma skulle åka och Martin vara på jobb så kom ångesten och tårarna som ett brev på posten. Så när Martin fick "ledigt" från jobbet så släpper det och jag mår bra igen.

Var hos doktorn i tisdags och fick sömntabletter utskrivna, Propavan. Har testat en natt och sov djupare med dem, även om jag var vaken ofta pga. att Lukas kommer in till oss på nätterna nu för tiden. Undrar om han är otrygg och reagerar på att jag inte mår så bra. Han brukar aldrig komma in till oss och sover oftast hela nätterna i sträck. 

Min näsa är MYCKET bättre. Den blir bättre i stort sett varje dag, tyvärr har jag dock inte slutat med Nezeril helt ännu. Tar en liten, liten dutt av barnnezerilen innan jag går och lägger mig. Igår köpte jag näshörningen som Annika rekommenderade, och jag måste säga att den faktiskt hjälper. Nu har jag sköljt min näsa i morse och fortfarande 4 timmar senare kan jag andas bara genom näsan! Visst är näsan lite svullen, men det beror säkert på graviditeten. Var hos barnmorskan i måndags och Esther har fixerat sig. Det brukar inte ta så länge innan de kommer ut sedan de gjort det, speciellt när det är andra barnet, så nu hoppas vi ivrigt på en påskbaby! Inga känningar dock. Förra veckan då jag mådde så dåligt hade jag förvärkar i stort sett varje natt, men nu är det hur lungt som helst. Så knappast blir det någon påskbaby. Men vi hoppas! :-)

Ikväll ska vi på nattvardsgudstjänst till Kvillebäcken och stilla oss inför påskens budskap.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0