Odjuret i sovrummet och andra berättelser

Det är några dagar sedan jag skrivit här, har varit för lat helt enkelt. Nu har Martin börjat jobba igen, började i måndags och det har gått bra. Skönt ändå på något sätt att återgå till vardagen och rutinerna. Igår vaknade Lukas kl. 04:45...lite surt kan jag säga! Nu har vi flyttat honom tillbaka till eget rum så där sov han i natt. Vaknade kl. 5 igen...:-( Men jag vägrade låta honom stiga upp då, så jag satt en timme bredvid hans säng, och då somnade han om igen. Vaknade dock vid 7, när jag precis hade somnat själv. Blöjan var genomblöt och det hade läckt, så jag misstänker att det var orsaken till att han vaknade då redan. Och igår kväll var jag och tränade! Duktiga jag....:-) Mina glasögon är klara, så nu måste Lukas och jag bara ta oss in till stan och hämta dem! Ska se om vi orkar med ett sådant projekt idag. 

Och så till berättelserna jag syftar på i rubriken....Igår när jag stod i köket och förberedde middagen så var Lukas inne i sitt rum och lekte. Han hade satt en pall framför fönstret och stod och kikade ut. Plötsligt ropar han: "mamma, mamma, kom och hjälp, det är ett odjur på fönstret!!". Jag går i lugn tempo till rummet, antar att det är en spindel eller något liknande han ser. Väl framme har jag svårt att se vad han pratar om, så han får visa mig....och på fönstret finns en pytteliten blomfluga!! :-) Det är "odjuret" som skrämde min modiga son.....:-D :-D 

Barn är för underbara...när vi skulle gå ut en sväng hade jag klätt på Lukas alla hans kläder och han stod i dörren och väntade på mig. Jag var nästan klar, hade bara inte dragit upp dragkedjan på jackan. Lukas förmanade mig: "mamma, du måste stänga jackan också, annars kommer Esther att frysa. Du förstår, det kommer frys genom slangen!" (slangen=navelsträngen, jag har försökt förklara för Lukas hur det ser ut inne i magen och hur Esther får mat. :-) :-) Gulleplutten! 


  

Sätter upp en sommarbild från Botaniska trädgården. Längtar till sol och värme! Fortfarande inte en snöflinga här, men det ska visst snöa i morgon och fredag enligt meteorologen. Får se om det stämmer.  

Kommentarer
Postat av: Stina

Lukas är så skön - vad jag saknar honom...

2009-02-05 @ 14:39:04
Postat av: Anonym

Härliga barn :)



Snart blommar vårlökarna där - härligt de med

2009-02-05 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0