Barnvakter

Jag har väntat med att skriva i bloggen för jag hade tänkt lägga in lite nya bilder också, men eftersom det är så oerhört jobbigt att ladda ner bilderna så får det bli en kort uppdatering i allafall....Bilderna kommer senare! :-)

Vi var nämligen på Lalandia, i Danmark (www.lalandia.dk/svenska) mellan tisdag och fredag förra veckan. Lalandia är ett badparadis där man bor i mysiga stugor vid sydligaste delen av ön Lolland (tror jag). Det ligger vid havet med vackra sandstränder, säkert fantastiskt vackert på sommaren. Vi hade soligt och vackert väder, dock inte så varmt naturligtvis - det är ju ändå januari. Kan verkligen rekommendera detta ställe till andra barnfamiljer, men jag gissar att det är bäst att åka under lågsäsongen. Området är nämligen sjukt stort och jag kan bara tänka mig hur fullt och trångt det är på badparadiset under högsäsongen...Nu var det perfekt och Lukas (och vi) njöt som bara den. 

Våra goda vänner från kyrkan, Henrik och Katrine ska få sitt tredje barn, beräknat några veckor innan oss, men Katrine har haft en komplicerad gravidtet med mycket blödningar och sammandragningar. I lördags åkte hon in igen, och nu ska hon väl stanna på sjukhuset tills babyn är ute. Lite tidigt ännu, men det ska säkert gå bra även om babyn skulle komma nu. Hur som helst så har Martin och jag varit barnvakter till deras två barn, Petra 3½ och Liv 13 månader under tiden Henrik var på sjukhuset. Det var roligt att hjälpa till och det gick hur bra som helst med barnen, trots att de sov här hos oss. Men vi fick verkligen känna oss som en storbarnsfamilj med 3 barn under 4 år och ett barn i magen. En nyttig erfarenhet! ;-) 

Och så har jag fått min julklapp idag! :-) Bättre sent än aldrig....En symaskin, Huskvarna, modell enkel för en enkel sömmerska utan ambitioner. Tyvärr har jag ingen sytråd, annars hade jag säkert suttit och sytt hela kvällen. Martin är ute med en kompis och Lukas somnade kl. 19 som vanligt, så jag har verkligen haft en "lugn hemmakväll". :-) I morgon är det dags för nästa barnmorskebesök. Ska bli spännande att se vad blodsockervärdet visar. Hoppas det sjunkit så jag slipper oroa mig för gravidtetsdiabetes. 

Och så har jag tränat idag! :-) Tyckte det behövde nämnas, jag har inte varit så duktig på det som jag hade planerat....Nåja, det är ju 2½ månader kvar tills Esther beräknas komma ut, så jag hinner gott och väl skärpa mig. :-)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0