Mera magsjuka

Nu börjar vi vara på bättringsvägen här hemma. Men först var naturligtvis jag också tvungen att drabbas av magsjukan. På lördag kväll började jag känna mig dålig och vid midnatt spydde jag. Usch, har inte gjort det på 15-20 år och det var inget trevligt återupplivande minne! Sedan spydde jag inte mera förrän jag ca 3 timmar senare trodde att jag skulle kunna dricka ett glas vatten.....Men sammanlagt spydde jag två gånger, inte 12 som Lukas! Har fortfarande ingen matlust men i stort sett mår jag ändå bra. Lukas har också börjat äta lite grann. Han drack inget natten han spydde, men efter det har han nog druckit och igår ville han för första gången äta lite riktig mat också - inte bara några tuggor av en brödskiva. Men han har blivit så mager, stackarn! :-( Han sover mycket på dagarna också, så helt frisk är han ännu inte, och diarré har han också. Martin har klarat sig, som tur är. Snart vågar vi t.o.m. ropa "hej" och tro att han inte alls får smittan! :-)     

Vi har inlett veckan med regn och dystert väder! Än så länge får vi väl hålla oss hemma en dag eller två till, men sedan ska vi ut och aktivera oss med något roligt. Glömde också skriva att vi fått kallelse till nytt ultraljud med Esther, den 17 februari när jag borde vara i v. 32 ungefär ska vi kolla spegelvändheten en gång till. Det ska bli roligt att få se henne igen! Hon har mått bra trots att jag inte gjort det, sparkar som bara den i magen. Men hittills mest neråt, så jag undrar om hon inte ligger i sätesläge. Men hon hinner ju ändra sig många gånger ännu innan hon ska ut. Idag är det 3 månader kvar! Lååång tid...men det går säkert snabbt, liksom det gjort hittills.   


Kommentarer
Postat av: Ia

Uch låter inte trevligt med spysjuka. De blir säkert roligt att se Ester en gång till före hon ligger i era armar :)

2009-01-13 @ 18:26:12
Postat av: Anonym

Nää, vi börjar vara på bättringsvägen nu - Martin ser ut att hållas frisk - men det var ingen höjdare att vara sjuk! :-( HATAR att spy! (och vem gör inte det??) :-)

2009-01-13 @ 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0