Projekt

Vi har påbörjat ett nytt projekt idag, dvs. att försöka få i ordning Esthers vagga. Det är en gammal handgjord släktklenod från Martins mammas sida som går tillbaka åtminstone till Martins morfars far. Men ingen känner till historien om vaggan, så man kan inte riktigt säga hur gammal den är. Fin är den, ganska stor och vitmålad. Problemet är att den blivit målad X antal gånger i en massa olika färger, och att färglagren är så tjocka så att det finns sprickor överallt i målfärgen. Så det funkar inte riktigt bara att måla om hela åbäket, utan vi behöver få bort alla lager först. Om vi får bort alla lager som vi skulle vilja, så kanske vi behåller den gamla träfärgen och bara lackar den. Om inte så får vi stryka på ett lager vitfärg. Eller kanske gå och diskutera med någon kunnig i en färgbutik för att få fram en "gammal" färg. Ska sätta in en bild på projektet när jag orkar. Just nu står den på vardagsrumsgolvet och sprider damm....

Jag känner verkligen av mitt dåliga Hb idag. Har sovit helt ok inatt och sov mellan halv 9 och halv 11 på förmiddagen, men ändå känner jag mig totalt slut. Vet inte om Hb gjort ytterligare en dipp neråt eftersom jag lät bli att ta järntabletterna i tre dagar när jag var magsjuk. Martin och jag har tänkt ha en myskväll med ostbricka senare när vi fått Lukas att somna, så hoppas han sover snart...:-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Skall bli intressant att få se bild på vaggan. Jobbigt om du är sådär trött, hoppas det blir bättre! Ha en bra helg!

2009-01-16 @ 20:08:42
URL: http://sofiehelena.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Idag var Sofia och hälsade på, fick veta att du bloggade så nu har jag varit på första besöket.

I famnen har jag våran 3,5v gamla dotter, Anja. Hoppas allt är väl med er!

2009-01-23 @ 22:08:57
Postat av: Kika

Nämen, grattis Elli! För jag antar att det är du...känner ingen annan Ellinor! :-) Grattis till er Anja!

2009-01-24 @ 10:33:19
URL: http://carinamargareta.blogg.se/
Postat av: ellinor

Tackar! Helt riktigt, det är jag :)

2009-01-24 @ 13:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0