Magsjuka igen

Lukas har precis somnar för kvällen och Martin är och fixar Kvillebäckens revision. Precis när han hade gått ut genom dörren så spydde Lukas. Han har haft lös mage sedan i söndags, då jag stannade hemma från kyrkan, men annars ätit lite grann. Hans allmänna hälsa har dock varit lite påverkad genom att han sovit middag några av dagarna. Idag har han däremot verkat må bättre, ätit två (dock små) portioner mat, vid lunch och middag. Så när han började gråta, svälja och säga att han har något konstigt i halsen, så blev jag först orolig att han satt något i halsen. Men så kom middagen upp över hallgolvet, och väggen....Mindre fräscht. Men sedan verkade han genast på bra humör och frågade tom. efter något att äta innan han skulle lägga sig. Han hade dock spytt en kvart tidigare, så det fick jag avstyrt. Tror inte magen hade tålt mat så snabbt. Får se hur han mår i morgon. Få se om Martin och jag klarar oss denna gång....

Idag har det varit härligt vårsolsken och Lukas och jag har varit ute en liten sväng. Upptäckte krokusar och påsliljor som är påväg upp ur jorden - härligt! Våren är här....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0