VÅR!

Lukas och jag har varit ute denna underbara vårdag...Solen sken och det var varmt och skönt i luften, gissningsvis ca +7. Vi åkte till Slottsskogen och lekte och hade picknick och sedan direkt till MVC kl. 14. Därefter var det tandläkarbesök för mig, två små hål som måste fixas och det blir sammanlagt ca 2300 sek för allt. Tandläkaren är SÅÅ dyr i Sverige. :-( Men det hjälps inte. Bara att gilla läget.

Mvc gick bra, allt fortsättningsvis bra. +5 kg på en månad ca, men som barnmorskan sade, det är antagligen mest vätska, för jag börjar bli rätt svullen i ansiktet och så. Hb 127, glukos 5.7, SF-måttet 35, hjärtljuden 138, tjaa allt var bra. Esther är nästan fixerad, man kan röra henne någon millimeter. Hon ligger lågt ner, vilket jag vetat om pga att sparkarna är så lågt ner i jämförelse med Lukas' graviditet. Trött är jag, men sover som en kratta nu. Jag hostar på nätterna så att jag nästan spyr. Köpte hostmedicin och hoppas att den ska hjälpa, annars får jag nog gå till vårdcentralen. Ett besök kvar hos barnmorskan innan beräknat, hoppas att det inte blir flera heller, även om hon är helt underbar!

Lukas är det underbaraste. Det kommer visdomsord ur honom hela tiden. Idag vid maten sitter han och ser bedrövad ut "livet är slut" -uttrycker han sedan med hela en 2-årings livserfarenhet! :-) Var han har lärt sig ett sådant uttryck vet jag inte. :-)

Bilder från dagens utflykt till Slottsskogen 





Underbara Plikta lekplats


Kommentarer
Postat av: Sofie

Skönt att alla värden är bra. Ni ser ut att ha det alldeles underbart! Så fina foton!

Han är nog vis för sin ålder Lukas! ;)

2009-03-23 @ 19:14:47
URL: http://sofiehelena.blogg.se/
Postat av: Kika

Sofie - barnen är så härliga när de börjar prata. Det blir som om en annan värld öppnade sig! Vänta bara tills Hannes börjar, då får du knappt tyst på honom sedan...;-) Och våren ja - idag är det soligt och vackert, men svinkallt. Så idag är vi inne...

2009-03-24 @ 13:46:24
URL: http://carinamargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0