Höst!

I dessa stressade svininfluensa-tider njuter vi av den fantastiska hösten! Idag har det t.ex. varit runt +20 grader. Underbart och skönt, men i skuggan och vinden känner man av att det är september. Vad händer här? Jo, idag har vi varit till bvc med Esther. Hon dippade lite i sin kurva, men mindre än jag befarat. Jag har/har haft en känsla att "något är fel". Hon har nämligen under ca 1½ vecka sovit som en kratta. Vaken med 2 timmars mellanrum och gråt under natten. 2 nätter har hon sovit som vanligt igen, så jag hoppas vi kan återgå till det normala nu. Det är mycket funderingar kring influensavaccin. Det ges ju inte alls till barn under 6 månader och inte till barn under 3 om de inte hör till riskgruppen. Dit hör Esther....samtidigt vet jag inte om jag vill ge ett vaccin som knappast är testat. Usch, ja, den som visste vad som var bäst! I morgon ska jag i allafall ringa till Esthers lungläkare och rådgöra med honom. Han liknar förresten Ernst Kirchsteiger, ni vet han från inredningsprogrammen på TV4! :-)

Lukas älskar att vara ute och cykla på sin trehjuling. Han är otroligt duktig och "seg". Idag cyklade/promenerade vi till BVC. Kan det vara 3-4 km per väg, nerförsbacke dit och följaktligen uppförsbacke hela vägen hem. Bra motion! :-) På tal om motion så har jag äntligen kommit igång med gymträningen igen! Njuter omåttligt av det.

Det händer mycket i Martins liv just nu. Han håller igen på att byta konsultbolag och stressar för det. Tre intervjuer denna vecka, den sista i morgon och därefter ska han bestämma sig. Finns en positiv sak med det - lönen går antagligen upp några hack! :-) Så har han minst två resor till Tyskland framför sig + eventuellt någon expedition utomlands också. V. 39, alltså om en dryg vecka, åker han på första resan. Lite tråkigt blir det allt, för nu får jag nog hålla mig hemma för att undvika att smittas av influensan - för Esthers skull.


Gullungarna! Esther älskar storebror, han är nog det roligaste som finns! :-)


Kommentarer
Postat av: Janina

Roligt att du skriver blogg. Och vilka fina barn du har, har redan hört mycket om dem ;)

2009-09-21 @ 20:35:20
URL: http://pollymine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0